Lidmaatschap Inkoopgilde: veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen lidmaatschap Inkoopgilde: hier vind u antwoord op de gestelde vragen van uw collega hoveniers.

Waar kan ik op besparen?

Leden van Inkoopgilde kunnen kosten besparen en voordeliger inkopen doordat zij gebruik maken van de prijsafspraken die Inkoopgilde heeft gemaakt met leveranciers.

  • Besparing op algemene bedrijfskosten zoals telefonie, verzekeringen (AOV en zorgverzekeringen), energie, beveiliging, brandstof, incasso, lease, oliën en vetten, marketing, payroll en personeelskosten
  • Besparing op inkoopkosten bij aanschaf van aanhangers, afval, afzetmaterialen, automatisering, bedrijfskleding, koffie
  • Voordelig inkopen van beregeningssystemen, bestrating, bevestigingsmateriaal, bloembollen, blokhutten, bouwmaterialen, compost, gereedschap, graszoden, griendhout, groendaken, hekwerken, kunstgras, meststoffen, potgrond, tuin- en parkmachines, tuinhuizen en overkappingen, tuinrichting en verlichting.

veelgestelde vragen

Wat houdt het servicedesk in?

Leden van Inkoopgilde staan er niet alleen voor. Zij kunnen gebruik maken van extra ondersteunende diensten die de leveranciers van inkoopgilde bieden zoals speciale acties of kortingen maar ook productpresentaties of producttrainingen. Ook kunt u de extra faciliteiten van inkoopgilde benutten zoals advies rond de aanschaf van uw website of marketingadvies, advies in juridische zaken of door het gezamenlijk inkopen van cursussen zoals VCA, veilig werken, leidinggeven.

Even sparren:
Wilt u even sparren of van gedachten wisselen over bepaalde zaken? Dat kan! Leden van Inkoopgilde staan er nooit alleen voor namelijk. Neemt u gerust contact met ons op en wij gaan er even rustig voor zitten.

Zijn er ook aanbevelingen van collega hoveniers?

Op deze pagina verzamelen wij:

aanbevelingen-van-hoveniers

Voorwaarden en kosten lidmaatschap

Wat zijn nu precies de kosten en voorwaarden om als hoveniersbedrijf lid te kunnen worden van Inkoopgilde? In feite zijn er niet zoveel voorwaarden want wij willen graag de drempel zo laag mogelijk houden voor alle hoveniers in Nederland. Hoe meer leden, hoe meer voordeel.

Nieuwe leden krijgen 50% korting
Nieuwe leden van Inkoopgilde krijgen een korting van 50% voor het eerste volledige kalenderjaar. Het jaar daarop wordt de volledige contributie in rekening gebracht. Wordt u tussentijds lid dan wordt de contributie naar rato verrekend vanaf het moment van lidmaatschap t/m einde van het kalenderjaar. Een kalenderjaar loopt van 1 januari t/m 31 december.  

Contributie
De contributie bedraagt € 330,- euro per kalenderjaar (excl. Btw). De contributie wordt jaarlijks door Inkoopgilde vastgesteld en kan met de inflatiecorrectie worden verhoogd. Nieuwe leden betalen in het eerste volledige kalenderjaar € 165,- contributie door de korting die wij bieden.

Tijdstip facturering
Facturering vindt plaats bij aanvang van het lidmaatschap. Daarna vindt de facturering plaats uiterlijk in de eerste week van januari van het betreffende kalenderjaar.

Wanneer bent u lid van Inkoopgilde?
U bent lid van Inkoopgilde na inschrijving en betaling van uw eerste factuur:

  • U krijgt een bewijs van lidmaatschap middels een bevestigingsmail
  • De leveranciers worden op de hoogte gesteld dat u lid bent
  • U ontvangt onze nieuwsbrief met actuele aanbiedingen van onze leveranciers
  • U kunt gebruik maken van de faciliteiten en kortingen die Inkoopgilde biedt

Beëindiging en opzegging: hoe werkt dat?
Beëindiging van het lidmaatschap door de hovenier kan alleen aan het einde van een kalenderjaar. Voor opzegging van het lidmaatschap geldt een opzegtermijn van 2 maanden. Derhalve dienen opzeggingen voor 1 november van een lopend jaar schriftelijk aan Inkoopgilde kenbaar worden gemaakt. Beëindiging van lidmaatschap door inkoopgilde vindt plaats nadat blijkt dat de vastgestelde contributie niet is voldaan ondanks twee aanmaningen.

Download: voorwaarden lidmaatschap

Direct aanmelden!

Enthousiast geworden? Wij hebben een speciale actie voor u. Zo betaald u het eerste jaar de helft van de contributie, delen door het nog aantal maanden nog te gaan.  Het tweede jaar ontvangt u nogmaals 50% korting (wat een bedrag van € 165,- euro maakt) en in het derde jaar gaat u pas het volle tarief in van €330,- excl. btw.