Workshop internetmarketing hoveniers: 26 februari

Op 26 februari vond de workshop internetmarketing hoveniers plaats bij Inkoopgilde. Thema: hoe haal ik omzet uit mijn website als hoveniersbedrijf. Er waren vijf hoveniersbedrijven aanwezig. 

Samenvattend

Kernthema van de workshop was: omzet en orders scoren met je website. Wat moet je daarvoor doen? Waar kies je voor: SEA (adverteren via Google) of SEO (zoekmachineoptimalisatie) of kies je voor facebookmarketing. 

Een paar kernwoorden uit de workshop gericht op zoekmachineoptimalisatie:

  • het knippen, plakken en kopieren van webteksten heeft geen zin en werkt tegen je: zorg voor unieke teksten
  • de identiteit van jouw hoveniersbedrijf moet naar voren komen op de website
  • zorg voor een technisch goede website
  • titels en metadescriptions zijn een voorwaarde om te scoren: let er goed op dat je die wel kunt invoeren wanneer je een website aanschaft
  • bouw pagina's en url-structuren op via een goede website-structuur en pagina-structuur
  • schrijf nooit webteksten voor google maar schrijf voor jouw bezoekers
  • zorg er ondertussen wel voor dat de webteksten voldoen aan de eisen die google aan webteksten stelt
  • zorg dat je website responsive is (dat betekent: geschikt om te lezen op telefoons en tablets)
  • een website heeft voortdurend onderhoud nodig (net als de tuin) en een website is nooit klaar.

Tips voor hoveniers

Tijdens de workshop werden de websites van de aanwezige hoveniers geanalyseerd. 

Tips nalezen?

Wilt u het allemaal nog eens nalezen: kijk dan op de website van De Steven training en coaching

 

Wilt u ook een workshop volgen?

Inkoopgilde wil haar leden extra dienstverlening bieden o.a. door te adviseren over de juiste inzet van internetmarketing. Graag organiseren wij de workshop opnieuw. Voor leden is deze gratis en voor niet-leden zijn er kosten aan verbonden. 

Geinteressseerd in een andere workshop? Dat kan. Ons winterprogramma met workshops is bekend!

Verwante artikelen

 

dinsdag 02 februari 2016