Reclame en marketing hoveniersbedrijven

Marketing en reclame in de groene sector staat nog in zijn kinderschoenen. Als er als groenbedrijf wordt geadverteerd, is het vaak in een plaatselijke krant of huis-aan-huisfolder. Werkt dit nog wel? Er zijn inmiddels misschien wel goedkopere en effciëntere middelen om de potentiële klant te bereiken.

Websites en social media

Een website op het internet en social media, zijn twee middelen die relatief goedkoop te realiseren zijn en in theorie een groot bereik hebben. In theorie? Ja, want de praktijk verplicht een actieve houding bij het inzetten van deze middelen. Niemand is rijk geworden van alleen maar achterover leunen. Het geld valt niet alleen te verdienen op de werkvloer. Marketing en reclame eisen vooruitdenken en vooruitplannen. Zaken die tijd kosten maar niet direct geld opleveren. Niet meteen, maar zeker waardevol.

Advertenties die in een krant of folder worden geplaatst kunnen ook op de website worden gezet of gecommuniceerd worden via social media. Verschillende ‘marketingmiddelen’ versterken zo uw reclame uitingen. 

Marketingactiviteiten en marketingplan

De online marketing -hoe belangrijk ook maakt onderdeel uit van de totale marketing van een bedrijf. De fysieke presentatie is en blijft zeker zo belangrijk in de presentatie naar de klant toe. “Denk bijvoorbeeld aan een offerte. Die kun je op een A-viertje achteloos in een envelop schuiven en op de post doen, maar je kunt er ook een mooi mapje van maken en die persoonlijk overhandigen. En het maakt bepaald een andere indruk dat de inventaris in de bedrijfswagen je bij het openen van de deuren niet tegemoet komt, maar netjes en ordelijk is weggezet. En dat je de oprit van de klant niet blokkeert met de aanhanger. Of dat je de buren even laat weten dat er misschien overlast kan komen van de werkzaamheden (extra aandacht die wellicht een nieuwe klant kan  opleveren). Schijnbaar kleine aanpassingen, maar die net het verschil kunnen maken tussen een klant behouden of verliezen.

Adverteren in de krant

Ook het adverteren in ‘traditionele’ media als dag- en weekbladen blijft effectief. “De cijfers tonen aan dat 0,6 van de ontvangers de weekbladen leest. Praten we dus over een oplage van bijvoorbeeld 500.000 exemplaren, dan nemen 300.000 lezers kennis van de inhoud. Bij dagbladen leest zelfs 2.2 van de ontvangers de krant. Bij een oplage van 200.000 exemplaren neemt dus 440.000 mensen kennis van de inhoud. Adverteren in ‘print’ heeft dus zeker zin!”

Verwante informatie

Facebook gebruik

Lees meer: Facebook marketing

SSL-certificaat?

https website

Lees meer: is een SSL-certificaat verplicht?

Aanbestedingen

aanbesteding hovenier

Lees meer: aanbestedingen voor hoveniers

 

inkoopgilde 

Financieel voordeel, kennis en advies.

Inkoopgilde is meer dan alleen korting en financieel voordeel. Door de kennis van onze leveranciers te bundelen, voorzien wij hoveniers van kennis en advies. Voor leden van Inkoopgilde hebben wij het servicedesk ontwikkelt. Zodra u zich heeft aangemeld kunt u gebruik maken van extra faciliteiten. Dit werkt als volgt:

  • U neemt contact op met Inkoopgilde en u legt uw vraagstuk voor. Soms kunnen we u direct adviseren rond het vraagstuk en wanneer er geen adviseurs ingeschakeld hoeven te worden, zijn hieraan geen kosten verbonden
  • Wij inventariseren uw vraag en leggen deze voor aan de adviseurs van Inkoopgilde: belangrijk is dat u meteen die adviseur treft die over de juiste expertise beschikt
  • De eerste twee adviesuren zijn gratis, daarna brengen wij u exact in kaart wat de kosten zijn voor de extra dienstverlening.

Meer over bedrijfsadvies 

Chatbericht

Suggesties, vragen of advies? Stuur ons gerust een chatbericht bericht. Zie rechtsonder in uw beeldscherm.
 

Facebook messenger

Suggesties, vragen of advies? Stuur ons gerust een bericht via Facebook Messenger!