Moeten hoveniers verkopen of adviseren?

Hoveniers zijn niet echt verkopers. Wij zijn meer doeners. We zijn met concrete dingen bezig, namelijk de natuur in de tuin aan te leggen en te onderhouden. Met de vingers in de grond. Letterlijk. Toch behoort ‘verkopen’ tot een van de kernwerkzaamheden binnen het bedrijf. Zonder opdrachten besta je immers niet lang. Positieve mond-tot-mond reclame is de beste vorm om nieuwe klanten te vinden. Klanten zorgen voor nieuwe klanten, maar ook hier moet je pro-actief in zijn. Verkopen klinkt dan niet echt sympathiek. Nee, als hovenier zou ik de klant liever ‘adviseren’.

Verkopen door te adviseren

De rol van de hovenier is aan het veranderen. Professionele hoveniers zijn niet alleen maar bezig met het uitvoeren van tuinaanleg- en – onderhoudswerkzaamheden. De kennis van de hoveniers bij het maken van een goed tuinontwerp is onmisbaar. Welke planten passen op welke plaats? Zou een bepaalde constructie in de voorgestelde vorm te realiseren zijn en hoeveel tijd en materialen gaat dit kosten? 

Steeds meer verbinding ontstaat tussen ontwerp, aanleg en onderhoud. Dat is positief. De tijd dat we de tuin compleet betegelden is voorbij. De functie van de tuin is namelijk aan het veranderen. We willen er kunnen genieten. Van de natuur. Samen met familie en vrienden. De tuin moet aangepast zijn aan de wensen van de bewoner. . Hoveniers kunnen adviseren bij het ontwerp en de inrichting van de tuin, maar vervolgens ook ‘ontzorgen’ door het juiste onderhoudsadvies te geven en wellicht ook het grotere onderhoudswerk uit te voeren.

Verwante informatie

Facebook gebruik

Lees meer: Facebook marketing

SSL-certificaat?

https website

Lees meer: is een SSL-certificaat verplicht?

Aanbestedingen

aanbesteding hovenier

Lees meer: aanbestedingen voor hoveniers

 

inkoopgilde 

Financieel voordeel, kennis en advies.

Inkoopgilde is meer dan alleen korting en financieel voordeel. Door de kennis van onze leveranciers te bundelen, voorzien wij hoveniers van kennis en advies. Voor leden van Inkoopgilde hebben wij het servicedesk ontwikkelt. Zodra u zich heeft aangemeld kunt u gebruik maken van extra faciliteiten. Dit werkt als volgt:

  • U neemt contact op met Inkoopgilde en u legt uw vraagstuk voor. Soms kunnen we u direct adviseren rond het vraagstuk en wanneer er geen adviseurs ingeschakeld hoeven te worden, zijn hieraan geen kosten verbonden
  • Wij inventariseren uw vraag en leggen deze voor aan de adviseurs van Inkoopgilde: belangrijk is dat u meteen die adviseur treft die over de juiste expertise beschikt
  • De eerste twee adviesuren zijn gratis, daarna brengen wij u exact in kaart wat de kosten zijn voor de extra dienstverlening.

Meer over bedrijfsadvies 

Chatbericht

Suggesties, vragen of advies? Stuur ons gerust een chatbericht bericht. Zie rechtsonder in uw beeldscherm.
 

Facebook messenger

Suggesties, vragen of advies? Stuur ons gerust een bericht via Facebook Messenger!