Website en online marketing voor hoveniers

Voor hoveniers is een investering in goede internetsite waardoor u orders en omzet scoort van groot belang. Maar wat is een goede vindbare internetsite? En als je helemaal niks met een website hebt, hoe kom je er dan achter of je de juiste stappen neemt? Gerard de Haan van De Haan Media weet alles van websites, wat belangrijk is en wat niet en hoe u een goede website krijgt. ''Als website-ontwikkelaar zien wij in de groene sector vaak sterk verouderde websites", begint Gerard. En met oud bedoelen we dan ook ‘echt oud’. Met oudbakken tools als gastenboeken, ledbalken en allerlei geluidjes. Hoe pak je dat aan? Allereerst is het belangrijk om een betrouwbare websitebouwer te vinden. Je hebt veel zogenaamde internetcowboys die zo op het oog fantastische sites maken. Maar die flitsende sites voldoen wat opbouw betreft niet aan de voorwaarden zoals die onder andere door Google worden gesteld. Het design van een website is sowieso vaak een discussiepunt. Veel ondernemers kiezen in de eerste plaats voor een super gelikte site, maar of die ook werkelijk gebruiksvriendelijk is, komt vaak op het tweede plan. Hoe mooi uw site er grafisch ook mag uitzien. Liever een eenvoudige versie die voor uw prospects vindbaar is dan een geweldige smoel die er niet toe doet. Investeer uw geld op vindbaarheid.

Waarom kiezen voor een goede website?

Een website voor hoveniersbedrijven kan een aantal voordelen hebben. Een belangrijk voordeel is dat u opdrachten en orders kunt genereren via uw website en dat bespaart u acquisitiekosten, advertentiekosten etc. Voorwaarde is wel dat uw website ook inderdaad gevonden wordt en dat mogelijke klanten u bellen met een vraag voor bijvoorbeeld een tuinaanleg of een tuinontwerp.

hoveniers website aanschaffen

Waar moet een website aan voldoen? 

Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone. Het is belangrijk om daar met de website rekening mee te houden. Dat wil zeggen dat de site responsive moet zijn. Als u achter een computer zit, is de tekst op de site in de regel goed te lezen. Is de site responsive, dan geldt dat ook voor een smartphone. De tekst verandert namelijk méé in het formaat beeldscherm waar de klant gebruik van maakt.

"Bij de invulling van een website is het belangrijk dat u titels en een metadescription invoert. Het invoeren daarvan is essentieel voor het vindbaar zijn in Google. Met een meta-description geef je een korte omschrijving van waar de pagina over handelt. Als bezoeker zie je deze tekst (vaak) in de zoekresultaten van Google, onder de title tag en de URL. Als een bezoeker op de homepagina van uw site terecht komt, is het belangrijk dat die in één oogopslag kan lezen wie u bent en wat u doet. Bent u bijvoorbeeld gespecialiseerd in kasteeltuinen of doet u alleen tuinonderhoud, dan moet de bezoeker dat direct op de homepagina kunnen zien. Duidelijkheid vóór alles."

"Verder is het belangrijk om elke afbeelding afzonderlijk een naam te geven. Stel u heeft een foto waar u aan bladblazen bent. Noem die foto dan bijvoorbeeld: 'tuinonderhoud-in-de-herfst' in plaats van img_0239x342. Waarom? Om de eenvoudige reden dat Google dit herkent. Die streepjes tussen de woorden zijn er niet voor niets: die worden door Google gelezen als spaties."

website hovenier

 Alle website criteria op een rij

  • Uw website moet technisch perfect zijn er moet een deugdelijk CMS bij uw website zitten (Content Management Systeem) waardoor u zelf teksten kunt toevoegen, wijzigen of verwijderen
  • U moet zelf paginatitels en meta descriptions kunnen invoeren in uw CMS
  • Iedere webpagina moet een logische opbouw hebben met duidelijke kopjes
  • Iedere foto of plaatje moet een unieke beschrijving hebben
  • Er moet een duidelijke navigatiestructuur zijn op uw website
  • Er moet een fatsoenlijke sitemap gegenereerd kunnen worden

Wat wil ik met mijn website bereiken?

Wat is het doel van uw website? Toch heel eenvoudig? U wilt toch gewoon orders en omzet scoren! Wanneer wij hoveniers vragen waarom ze een website hebben, krijgen we vaak als antwoord: gevonden worden, naamsbekendheid. Maar onze vraag is steevast: wil je niet gewoon orders scoren en omzet vergroten met je website? U raadt het antwoord al: dat wil iedereen.

Om omzet met uw website te scoren is het niet genoeg om een website te hebben. Om appels te oogsten van de appelboom is een het planten van de appelboom ook niet genoeg. Een website heeft onderhoud nodig. En dat onderhoud kunt u zelf het beste doen. Of in ieder geval: u bent de eigenaar, u kent uw bedrijf, dus u weet als geen ander wat wel of niet op uw website geplaatst moet worden. De tegenwerpingen zijn alom:

  • Ja maar ik ben geen tekstschrijver
  • Ja maar ik heb geen verstand van SEO teksten
  • Ja maar ik heb niets met internet
  • Ja maar ik heb groene vingers

website voor hoveniers

Omzet generen uit uw website

Veel hoveniers halen te weinig uit hun internetsite. Ze zijn al tevreden met het feit dat ze een internetsite hebben. Toch is het goed mogelijk om een substantieel deel van uw omzet via internet te behalen. Kan dat dan? Ja dat kan!

LEES TIP: Omzet genereren uit uw website

Wat kost een goede website?

Teveel ondernemers komen wij tegen die bakken geld betaald hebben aan hun website. Echter: zonder resultaat en zonder orders. Wanneer ze aankloppen bij hun websitebouwer wordt er wederom een leuk plan gemaakt (kost weer het nodig) en weer is het resultaat nihil. Wanneer u een website aanschaft dan is er een aantal voorwaarden waaraan de website moet voldoen:

  • De website moet technisch goed zijn
  • Zaken als een meta-description en Pagina titel zijn een must (veel websites kunnen deze niet eens kwijt: een auto zonder handrem of gaspedaal)
  • Ons advies is ook: vermijd de neefjes op zolder die wel even goedkoop een website in elkaar draaien.

De vraag: wat kost een website voor een hoveniersbedrijf beantwoorden wij als volgt: een goede website kost niets! wanneer u investeert in een goede website verdient u de kosten namelijk minimaal keer factor 10 terug. Is dat niet het geval dan is een website van € 100,- nog te duur. 

Verwante informatie

Facebook gebruik

Lees meer: Facebook marketing

SSL-certificaat?

https website

Lees meer: is een SSL-certificaat verplicht?

Aanbestedingen

aanbesteding hovenier

Lees meer: aanbestedingen voor hoveniers

 

inkoopgilde 

Financieel voordeel, kennis en advies.

Inkoopgilde is meer dan alleen korting en financieel voordeel. Door de kennis van onze leveranciers te bundelen, voorzien wij hoveniers van kennis en advies. Voor leden van Inkoopgilde hebben wij het servicedesk ontwikkelt. Zodra u zich heeft aangemeld kunt u gebruik maken van extra faciliteiten. Dit werkt als volgt:

  • U neemt contact op met Inkoopgilde en u legt uw vraagstuk voor. Soms kunnen we u direct adviseren rond het vraagstuk en wanneer er geen adviseurs ingeschakeld hoeven te worden, zijn hieraan geen kosten verbonden
  • Wij inventariseren uw vraag en leggen deze voor aan de adviseurs van Inkoopgilde: belangrijk is dat u meteen die adviseur treft die over de juiste expertise beschikt
  • De eerste twee adviesuren zijn gratis, daarna brengen wij u exact in kaart wat de kosten zijn voor de extra dienstverlening.

Meer over bedrijfsadvies 

Chatbericht

Suggesties, vragen of advies? Stuur ons gerust een chatbericht bericht. Zie rechtsonder in uw beeldscherm.
 

Facebook messenger

Suggesties, vragen of advies? Stuur ons gerust een bericht via Facebook Messenger! 

 

Contactgegevens

Adres