Van Pompoenen tot Pasen: haal meer uit feestdagen met online marketing

Van Pompoenen tot Pasen: haal meer uit feestdagen met online marketing
Geplaatst in: Marketing

Wat kun je doen om je online aanwezigheid te optimaliseren en je hoveniersdiensten effectief te promoten rond speciale feestdagen? In dit artikel geven we je geen ideeën voor de griezeligste halloween-tuin, top-3 beste begroeiing voor de kerstdagen of tips om je showtuin in Paasthema onder te dompelen. In dit artikel geven we je wel tips hoe je jouw halloween-tuin, kerstassortiment of Paasthema-tuin kunt inzetten bij online marketing, zodat je uiteindelijk meer klanten online kunt werven.

 

Kies je feestdagen

Er zijn het hele jaar door vele feestdagen waar je op zou kunnen inhaken, van officiële feestdagen als Kerst tot uit het buitenland overgewaaide Halloween. Zelfs het ultra commerciële Black Friday heeft zich tussen de Nuchtere Nederlanders weten op te klimmen. Voor ondernemers en marketeers kan het verleidelijk zijn om overal aan mee te willen doen, maar dat hoeft echt niet. Kies je feestdagen. Beter twee uitgewerkte en succesvolle feestdagen-inhakers per jaar dan achttien pogingen die maar half van de grond komen.

 

Plan je momenten

Stel, je hebt in de vorige stap besloten dat je 'iets' met Halloween, Kerst en Pasen gaat doen. Markeer deze momenten op je kalender, zet ze in je werkagenda en stel alerts in zodat je alles op tijd en goed kunt voorbereiden. In de tips hieronder gebruiken we Halloween als voorbeeld, maar ze zijn toepasbaar op alle feestdagen.

 

Content uit eerste hand

Tover je de tuin aan de zaak ieder jaar om in een griezelige Halloween-tuin? Maak goede kwaliteit foto's en filmpjes van het tafereel. Je hebt dan altijd eigen visuele content achter de hand voor je website, social media, advertenties en alles wat je nog meer aan je onlinemarketingmix toevoegt.

 

Website en Social media in het thema

Voeg in de aanloop naar Halloween thema-elementen toe aan je website en bedrijfsprofielen op social media. Je kunt hier zo ver in gaan als je wilt, van een pompoentje in de hoek en een themabanner tot een volledige make-over. Met speciale acties, inspiratieposts en aantrekkelijke reels kan je Halloween-fans meenemen in de reis naar hun favoriete feestdag.

 

Maak een Halloween-landingspagina

Heb je een of meer speciale Halloween-acties die je wilt promoten? Maak dan een speciale landingspagina op je website, die helemaal is gewijd aan Halloween en de actie. Wenoemen dit een ‘landingspagina’, omdat dit de pagina is waar je de bezoeker opvangt vanuit onder andere online advertenties. Zorg dus dat men vanaf deze pagina gemakkelijk kanmeedoen, contact kan opnemen, een afspraak kan maken en/of een offerte kan opvragen. Met andere woorden: maak een converterende landingspagina. 

Google Ads: snel schakelen, direct resultaat

Dankzij advertenties in Google Ads wordt jouw website direct zichtbaar op relevante zoekwoorden in de zoekresultaten van Google. Zo kun je al heel snel relevante bezoekers op je website krijgen die zoeken naar een lokale hovenier of Halloween-tuininrichting. Google Ads is dynamisch: je kunt op ieder moment campagnes starten, aanpassen en stoppen. Direct na Halloween staan jouw advertenties in het teken van het volgende thema.

 

Content wordt SEO-content

Heb je een of meer Halloween-landingspagina’s geplaatst, blogs gepubliceerd met tips en inspiratie voor Halloweenprojecten gedeeld? Niet weggooien! Deze content stimuleert Google namelijk om jouw hoveniersbedrijf aan het onderwerp Halloween(-tuininrichting) te koppelen. Zo heb je meer kans op hogere posities in de zoekmachines, waar je de volgende jaren telkens op verder bouwt.

 

Online marketing voor hoveniersbedrijfven: spreek een adviseur

Bovenstaande tips zijn slechts een greep uit wat je met online marketing kan doen om de doelen voor jouw hoveniersbedrijf te behalen. Inkoopgilde’s online marketingpartner B&S Media helpt je graag verder aan meer online succes.

 

Leden van Inkoopgilde kunnen gratis een adviespakket bij B&S Media afnemen ter waarde van €350,- Je krijgt dan:

 

Een gratis QuickScan, bestaande uit:

  • -Een kritishce scan van de website
  • -Een analyse van de vindbaarheid
  • -Een uitgebreid marktonderzoek
  • -Een uitgebreide concurrentieanalyse
  • -Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek

 

Een gratis advies met één van de adviseurs

 

Een gratis lijst met concrete actiepunten

 

 

Meer weten? lees op bsmediannl/hoveniers hoe B&S Media ook jouw online vindbaarheid kan vergroten

2023-10-09 11:44:00
Van Pompoenen tot Pasen: haal meer uit feestdagen met online marketing
Geplaatst in: Marketing

Wat kun je doen om je online aanwezigheid te optimaliseren en je hoveniersdiensten effectief te promoten rond speciale feestdagen? In dit artikel geven we je geen ideeën voor de griezeligste halloween-tuin, top-3 beste begroeiing voor de kerstdagen of tips om je showtuin in Paasthema onder te dompelen. In dit artikel geven we je wel tips hoe je jouw halloween-tuin, kerstassortiment of Paasthema-tuin kunt inzetten bij online marketing, zodat je uiteindelijk meer klanten online kunt werven.

 

Kies je feestdagen

Er zijn het hele jaar door vele feestdagen waar je op zou kunnen inhaken, van officiële feestdagen als Kerst tot uit het buitenland overgewaaide Halloween. Zelfs het ultra commerciële Black Friday heeft zich tussen de Nuchtere Nederlanders weten op te klimmen. Voor ondernemers en marketeers kan het verleidelijk zijn om overal aan mee te willen doen, maar dat hoeft echt niet. Kies je feestdagen. Beter twee uitgewerkte en succesvolle feestdagen-inhakers per jaar dan achttien pogingen die maar half van de grond komen.

 

Plan je momenten

Stel, je hebt in de vorige stap besloten dat je 'iets' met Halloween, Kerst en Pasen gaat doen. Markeer deze momenten op je kalender, zet ze in je werkagenda en stel alerts in zodat je alles op tijd en goed kunt voorbereiden. In de tips hieronder gebruiken we Halloween als voorbeeld, maar ze zijn toepasbaar op alle feestdagen.

 

Content uit eerste hand

Tover je de tuin aan de zaak ieder jaar om in een griezelige Halloween-tuin? Maak goede kwaliteit foto's en filmpjes van het tafereel. Je hebt dan altijd eigen visuele content achter de hand voor je website, social media, advertenties en alles wat je nog meer aan je onlinemarketingmix toevoegt.

 

Website en Social media in het thema

Voeg in de aanloop naar Halloween thema-elementen toe aan je website en bedrijfsprofielen op social media. Je kunt hier zo ver in gaan als je wilt, van een pompoentje in de hoek en een themabanner tot een volledige make-over. Met speciale acties, inspiratieposts en aantrekkelijke reels kan je Halloween-fans meenemen in de reis naar hun favoriete feestdag.

 

Maak een Halloween-landingspagina

Heb je een of meer speciale Halloween-acties die je wilt promoten? Maak dan een speciale landingspagina op je website, die helemaal is gewijd aan Halloween en de actie. Wenoemen dit een ‘landingspagina’, omdat dit de pagina is waar je de bezoeker opvangt vanuit onder andere online advertenties. Zorg dus dat men vanaf deze pagina gemakkelijk kanmeedoen, contact kan opnemen, een afspraak kan maken en/of een offerte kan opvragen. Met andere woorden: maak een converterende landingspagina. 

Google Ads: snel schakelen, direct resultaat

Dankzij advertenties in Google Ads wordt jouw website direct zichtbaar op relevante zoekwoorden in de zoekresultaten van Google. Zo kun je al heel snel relevante bezoekers op je website krijgen die zoeken naar een lokale hovenier of Halloween-tuininrichting. Google Ads is dynamisch: je kunt op ieder moment campagnes starten, aanpassen en stoppen. Direct na Halloween staan jouw advertenties in het teken van het volgende thema.

 

Content wordt SEO-content

Heb je een of meer Halloween-landingspagina’s geplaatst, blogs gepubliceerd met tips en inspiratie voor Halloweenprojecten gedeeld? Niet weggooien! Deze content stimuleert Google namelijk om jouw hoveniersbedrijf aan het onderwerp Halloween(-tuininrichting) te koppelen. Zo heb je meer kans op hogere posities in de zoekmachines, waar je de volgende jaren telkens op verder bouwt.

 

Online marketing voor hoveniersbedrijfven: spreek een adviseur

Bovenstaande tips zijn slechts een greep uit wat je met online marketing kan doen om de doelen voor jouw hoveniersbedrijf te behalen. Inkoopgilde’s online marketingpartner B&S Media helpt je graag verder aan meer online succes.

 

Leden van Inkoopgilde kunnen gratis een adviespakket bij B&S Media afnemen ter waarde van €350,- Je krijgt dan:

 

Een gratis QuickScan, bestaande uit:

  • -Een kritishce scan van de website
  • -Een analyse van de vindbaarheid
  • -Een uitgebreid marktonderzoek
  • -Een uitgebreide concurrentieanalyse
  • -Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek

 

Een gratis advies met één van de adviseurs

 

Een gratis lijst met concrete actiepunten

 

 

Meer weten? lees op bsmediannl/hoveniers hoe B&S Media ook jouw online vindbaarheid kan vergroten

2023-10-09 11:44:00