Voor veel hoveniers is het een bekend verhaal: je levert vakwerk af, de klant is tevreden en jij stuurt netjes je factuur. Maar dan… stilte. Geen betaling. En met een beetje pech ook geen reactie op herinneringen. Terwijl je alweer tot je knieën in het groen staat bij de volgende klant, blijven de openstaande facturen zich opstapelen. Frustrerend en tijdrovend.
Gelukkig hoeft dat niet zo te blijven. Smit & Legebeke Gerechtsdeurwaarders & Incasso, al jarenlang partner van Inkoopgilde, biedt dé oplossing: professioneel debiteurenbeheer met behoud van klantrelatie.
Een helpende hand op het juiste moment
Het inschakelen van een incassobureau voelt voor veel hoveniers als een laatste redmiddel. “Je wilt je klantrelatie niet beschadigen,” hoort Rijk Stobbelaar (partner binnen Smit & Legebeke) vaak. Maar in de praktijk blijkt het tegenovergestelde waar: “Wij zijn geen partij in het geschil, maar een neutrale bemiddelaar,” legt Rijk uit. “Juist door op tijd in te grijpen en professioneel te communiceren, blijft de relatie intact.” Dat bevestigen meerdere hoveniers, die zonder problemen weer bij dezelfde klant aan de slag konden nadat Smit & Legebeke de betaling had geregeld.
Van zorg naar zekerheid
Wat Smit & Legebeke onderscheidt, is hun oplossingsgerichte aanpak. Geen ellenlange trajecten, maar snel schakelen: binnen een dag wordt de debiteur benaderd. Vaak is één telefoontje genoeg om duidelijkheid te krijgen. Soms is een mailtje gewoon over het hoofd gezien, of blijkt de klant tijdelijk krap bij kas. In die gevallen wordt samen naar een regeling gezocht. Pas als het echt niet anders kan, wordt juridische actie overwogen. En ook dan is alles in vertrouwde handen, want Smit & Legebeke heeft alle juridische expertise onder één dak.
Voorkomen is beter dan genezen
“Wij willen eigenlijk liever voorkomen dan genezen,” zegt jurist Thomas van Wijngaarden. Daarom deelt hij een aantal praktische tips: weet met wie je zaken doet, leg afspraken goed vast en houd de vinger aan de pols. “En zet vooral geen ‘eerste aanmaning’ op je herinneringen,” waarschuwt hij. “Daarmee geef je je klant in feite toestemming om pas bij de derde te betalen.” Wie binnen 60 tot 90 dagen geen reactie krijgt, doet er goed aan om de factuur uit handen te geven. Hoe eerder je schakelt, hoe groter de kans op succes.
Geen kosten, wel resultaat
Een veelgehoord misverstand: incasso is duur. Niet bij Smit & Legebeke. “Wij werken op basis van ‘no cure, no pay’ en verhalen de kosten op de debiteur. Alleen als het tot een rechtszaak komt, kunnen er voor de hovenier kosten verbonden zijn aan het traject. We proberen echter altijd ook de te maken kosten te verhalen op de debiteur”, licht accountmanager Dyane Kalvenhaar toe. “Daarmee biedt Smit & Legebeke niet alleen financiële zekerheid, maar ook rust in je hoofd. Je moet als ondernemer namelijk niet te veel tijd besteden aan slechte betalers,” Die energie kun je beter steken in dat waar je goed in bent: prachtig groenwerk maken.”
Een betrouwbare partner in een onzekere tijd
In een tijd van economische onzekerheid, oplopende kosten en toenemende druk op de liquiditeit is het belangrijk om grip te houden op je cashflow. Als hovenier investeer je in materialen, personeel en planning; dan is het wel zo prettig als daar een tijdige betaling tegenover staat. Smit & Legebeke begrijpt dat als geen ander. Met hun persoonlijke aanpak, duidelijke communicatie en bewezen resultaat zijn zij dé partner voor ieder hoveniersbedrijf dat grip wil houden op zijn financiën.
Zorg uit handen, vertrouwen behouden
Dé tip voor de volgende keer dat een betaling uitblijft? Blijf niet te lang wachten. Geef het ter incasso uit handen. Zodat jij kunt blijven doen waar je goed in bent! Kijk op de website www.smitenlegebeke.nl of bel met 0529 469469; de specialisten van Smit & Legebeke helpen je graag!
Voor veel hoveniers is het een bekend verhaal: je levert vakwerk af, de klant is tevreden en jij stuurt netjes je factuur. Maar dan… stilte. Geen betaling. En met een beetje pech ook geen reactie op herinneringen. Terwijl je alweer tot je knieën in het groen staat bij de volgende klant, blijven de openstaande facturen zich opstapelen. Frustrerend en tijdrovend.
Gelukkig hoeft dat niet zo te blijven. Smit & Legebeke Gerechtsdeurwaarders & Incasso, al jarenlang partner van Inkoopgilde, biedt dé oplossing: professioneel debiteurenbeheer met behoud van klantrelatie.
Een helpende hand op het juiste moment
Het inschakelen van een incassobureau voelt voor veel hoveniers als een laatste redmiddel. “Je wilt je klantrelatie niet beschadigen,” hoort Rijk Stobbelaar (partner binnen Smit & Legebeke) vaak. Maar in de praktijk blijkt het tegenovergestelde waar: “Wij zijn geen partij in het geschil, maar een neutrale bemiddelaar,” legt Rijk uit. “Juist door op tijd in te grijpen en professioneel te communiceren, blijft de relatie intact.” Dat bevestigen meerdere hoveniers, die zonder problemen weer bij dezelfde klant aan de slag konden nadat Smit & Legebeke de betaling had geregeld.
Van zorg naar zekerheid
Wat Smit & Legebeke onderscheidt, is hun oplossingsgerichte aanpak. Geen ellenlange trajecten, maar snel schakelen: binnen een dag wordt de debiteur benaderd. Vaak is één telefoontje genoeg om duidelijkheid te krijgen. Soms is een mailtje gewoon over het hoofd gezien, of blijkt de klant tijdelijk krap bij kas. In die gevallen wordt samen naar een regeling gezocht. Pas als het echt niet anders kan, wordt juridische actie overwogen. En ook dan is alles in vertrouwde handen, want Smit & Legebeke heeft alle juridische expertise onder één dak.
Voorkomen is beter dan genezen
“Wij willen eigenlijk liever voorkomen dan genezen,” zegt jurist Thomas van Wijngaarden. Daarom deelt hij een aantal praktische tips: weet met wie je zaken doet, leg afspraken goed vast en houd de vinger aan de pols. “En zet vooral geen ‘eerste aanmaning’ op je herinneringen,” waarschuwt hij. “Daarmee geef je je klant in feite toestemming om pas bij de derde te betalen.” Wie binnen 60 tot 90 dagen geen reactie krijgt, doet er goed aan om de factuur uit handen te geven. Hoe eerder je schakelt, hoe groter de kans op succes.
Geen kosten, wel resultaat
Een veelgehoord misverstand: incasso is duur. Niet bij Smit & Legebeke. “Wij werken op basis van ‘no cure, no pay’ en verhalen de kosten op de debiteur. Alleen als het tot een rechtszaak komt, kunnen er voor de hovenier kosten verbonden zijn aan het traject. We proberen echter altijd ook de te maken kosten te verhalen op de debiteur”, licht accountmanager Dyane Kalvenhaar toe. “Daarmee biedt Smit & Legebeke niet alleen financiële zekerheid, maar ook rust in je hoofd. Je moet als ondernemer namelijk niet te veel tijd besteden aan slechte betalers,” Die energie kun je beter steken in dat waar je goed in bent: prachtig groenwerk maken.”
Een betrouwbare partner in een onzekere tijd
In een tijd van economische onzekerheid, oplopende kosten en toenemende druk op de liquiditeit is het belangrijk om grip te houden op je cashflow. Als hovenier investeer je in materialen, personeel en planning; dan is het wel zo prettig als daar een tijdige betaling tegenover staat. Smit & Legebeke begrijpt dat als geen ander. Met hun persoonlijke aanpak, duidelijke communicatie en bewezen resultaat zijn zij dé partner voor ieder hoveniersbedrijf dat grip wil houden op zijn financiën.
Zorg uit handen, vertrouwen behouden
Dé tip voor de volgende keer dat een betaling uitblijft? Blijf niet te lang wachten. Geef het ter incasso uit handen. Zodat jij kunt blijven doen waar je goed in bent! Kijk op de website www.smitenlegebeke.nl of bel met 0529 469469; de specialisten van Smit & Legebeke helpen je graag!